Sunday 15 July 2012

Otippat.

Jag kommer ut ur min blogg-dvala för att dela ett otippat tips. Andra Varvet är en nystartad verksamhet i Högdalen med second hand, prylar och lite vintage. Hittar du något är butiken absolut värt ett besök, då priserna är mycket humana, och du kommer lätt dit med gröna linjen mot Hagsätra. På mitt första besök fyndade jag:

 En oanvänd gryta i emalj, med fina blommor, från Kockums. Perfekt i mitt kök, och så mycket roligare än en rostfri variant från IKEA. Dessutom är det alltid roligt med äldre svenska märken, och Kockums är ett av favoriterna.




Jag hittade även en klänning från det sena 40-talet eller tidiga 50-talet, som behöver lite kärlek men som allmänt är i mycket fint skick och kommer att bli en vardagsfavorit. 

Till sist behövde jag ett par bekväma skor till jobbet, och hittade dessa second-handpjucks billigt. Mycket bekväma, passar med mina äldre kläder. 

TOTAL: 205 kr - inklusive en flaska Cola Light från fikahörnet. 

Translation: If you are in Stockholm, make sure to visit Andra Varvet, T Högdalen, for a browse. They have a few bits of vintage, lots of knick knacks and second hand. My three finds of a late 40s dress in need of some TLC, an enamel pot from Swedish Kockums and a pair of comfy shoes came to a total of 205 SEK - about 18 EUR - and included a bottle of Diet Coke from their mini-café.

No comments:

Post a Comment